Als ondernemer zit je er niet op te wachten om iedere keer de telefoon op te nemen terwijl je midden in je werkzaamheden zit. Meestal zijn dit klanten met vragen die vaak terugkomen. Een telefoonservice inschakelen kan dan uitkomst bieden. Zij nemen de telefoon van je over zodat jij je weer kunt focussen op je werkzaamheden.  

Wat doet een telefoon antwoordservice? 

Zo'n telefoonservice werkt in jouw voordeel. De professionele medewerkers weten wat voor bedrijf je runt, wat de veel gestelde vragen zijn en hoe ze de klant te woord moeten staan. Zo mis je geen belangrijke telefoontjes van klanten meer en kunnen er afspraken of een terugbelverzoek worden aangemaakt, maar er kan ook worden doorverbonden naar jou of een collega. Dit alles kan ervoor zorgen dat jij geen stress meer hebt en je dus optimaal kunt concentreren op je werk. En de telefoon wordt toch opgenomen en beantwoord. 

Door gebruik te maken van een telefoon antwoord service weet je zeker dat je bereikbaar bent, dit kan zelfs in het weekend en in de avonden. Je krijgt altijd een notitie van het telefoongesprek via een persoonlijk dashboard. Wist je dat je bij bepaalde telefoon services zelfs een eigen persoonlijke telefoniste krijgt toegewezen? Deze telefoniste weet precies hoe jij wilt dat jouw klanten benaderd worden.  

Groot bedrijf of kleine ondernemer 

Of je nu een groot bedrijf bent of een kleine ondernemer, een telefoonservice biedt voor iedereen een uitkomst. Wellicht heb je te maken met personeelstekorten waardoor de klantenservice te wensen overlaat, of heb je wel wat ondersteuning nodig, maar geen fulltime secretaresse. Ook dan kan zo’n service uitkomst bieden. Heb je niet continue een antwoordservice nodig? Je kunt in de meeste gevallen ook je inkomende gesprekken laten doorschakelen wanneer je zelf even niet in staat bent om de telefoon op te nemen. Daarnaast kun je er ook voor kiezen om de telefoon na een aantal keren overgaan te laten doorschakelen. Zo kies je zelf wat bij jou en je bedrijf past

Het voordeel van die telefoonservice is dat jij zelf geen omkijken hebt naar het personeel. Dat regelt de service voor je. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over ziekte of vakantie. Jouw telefoon wordt hoe dan ook professioneel opgenomen. Bij de meeste services kun je een eerste kennismakingsgesprek plannen waarna je gebruik kunt maken van een proefperiode. Zo weet je wat je te wachten staat en of het bij jouw bedrijf past.